top of page
תמונת הסופר/תMaya Benita Marx

איך לכתוב מאמר – המדריך המלא

החלטתם לכתוב מאמר ואתם מרגישים תקועים? לפניכם כל הטיפים איך לכתוב מאמר


אתם מעוניינים לכתוב מאמר לקידום העסק שלכם או של אחרים, או לחלופין לכתוב כתבה למגזין האהוב עליכם. אתם בוהים במסמך וורד לבן וריק ולא יודעים מאיפה להתחיל? אין ספק שכתיבת מאמר דורשת יכולות כתיבה, אוצר מילים רחב וניסיון, אך ככל שתתמידו ותתנסו בכתיבת מאמרים, כך תשתפרו ותצליחו לכתוב מאמרים איכותיים וטובים. כדי לסייע לכם במלאכה, הנה לפניכם כמה טיפים איך לכתוב מאמר:

בחירת נושא לפני שנסביר איך לכתוב מאמר, עליכם קודם כל לבחור את נושא המאמר. אם המטרה היא לקדם עסק מסוים, הרי שהנושא חייב להיות רלוונטי לתחום העסק. מומלץ לבחון אילו נושאים מעסיקים את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, זאת באמצעות השלמת החיפוש של גוגל. כך למשל, אם המאמר מיועד לחנות של טלפונים סלולאריים, תוכלו להריץ במנוע החיפוש את הביטוי "טלפונים סלולאריים". אז יופיעו בפניכם נושאי חיפוש נפוצים כמו למשל "טלפונים סלולאריים מומלצים", ועל הנושא הזה תוכלו לכתוב מאמר. המלצה נוספת היא לחפש נושאי כתיבה בקבוצות שונות ברשתות החברתיות שעוסקות בתחום שלכם, או לבדוק על אילו נושאים המתחרים שלכם כותבים. בבואכם לבחור נושא, כדאי שזה יהיה נושא ממוקד יחסית ולא כללי מדי. קשה מאוד לכתוב מאמר על נושא רחב כמו "עיצוב הבית", לעומת נושא מצומצם יותר כמו "טיפים לעיצוב הסלון". אפיון קהל היעד המאמר שלכם חייב לעניין את קהל היעד שלכם. נסו לאפיין את קהל היעד בשלושה תיאורים, למשל – צעירים, רווקים וגברים. כך יהיה קל יותר להיכנס לנעליים של הקוראים ולהבין מה הם בדיוק מחפשים במאמר. שפת המאמר צריכה להתאים לקהל היעד – אם למשל אתם פונים לנשים, יש להשתמש בלשון נקבה. המאמר צריך לעסוק בבעיות ובהתלבטויות שהקהל היעד שלכם מתמודדים עמן. עליו לספק ערך מוסף לגולשים באמצעות מתן טיפים ופתרונות (כמו במאמר הזה – איך לכתוב מאמר), לרגש את הקוראים, לבדר אותם ולהעשיר אותם בידע. עריכת מחקר עריכת מחקר על נושא המאמר שלכם, יעזור לכם מאוד בכתיבת המאמר ויעניק לו ביסוס. מומלץ מאוד לערוך חיפוש בגוגל אחר הנושא ולמצוא מידע עליו באתרים אמיניים ומוסמכים כמו פורטלים גדולים או אתרים מקצועיים בתחום. בעת כתיבת המאמר, כדאי לשלב סטטיסטיקות, הגדרות מילוניות, ציטוטים של ידוענים, הפניות למקרים שפורסמו באמצעי התקשורת ואנקדוטות (סיפורים קצרים שלכם או של הלקוחות). אם אתם משלבים טענה מסוימת, כדאי לתת קישור למקור בו היא הופיעה. כך המאמר שלכם ייתפס כאמין ובר סמכא. כתיבת טיוטה ראשונית הגענו לשלב המאתגר ביותר – הכתיבה עצמה. המאמר שלכם צריך להיות מורכב מהחלקים הבאים: *כותרת ראשית שמטרתה למשוך את הגולש לקרוא את המאמר. הכותרת צריכה להיות קצרה יחסית, אך עליה להבהיר מה נושא המאמר. *כותרת המשנה שתפקידה לפרט יותר על הנושא שבו תעסקו במאמר ולהרחיב על מה שנכתב בכותרת הראשית. *פתיח שתפקידו להציג את מטרת המאמר או את הבעיה שעמה מתמודד הקורא ושהמאמר אמור לטפל בה. הפתיח חייב לספק עניין לקורא ולגרום לו להמשיך לקרוא את המאמר. *גוף המאמר שבו אתם מפרטים אודות הנושא בו בחרתם ומספקים את אותו ערך מוסף הנדרש לגולש. חשוב לחלק את גוף המאמר לפסקאות עם כותרות משנה שיקלו על הקריאה. *פסקת סיכום – פסקה תמציתית שמסכמת את כל מה שנכתב במאמר ומציגה את המסקנות. שילוב מילות מפתח הקפידו לשלב מילות מפתח הרלוונטיות לנושא, לצורך קידום המאמר בגוגל. יש לערוך מחקר מילות מפתח ולבחור ביטוי אחד או שניים בכל מאמר. הימנעו מהעמסת יתר של מילות המפתח. הגולשים יירתעו מקריאת מאמר שכזה, וגוגל מעניש אתרים שדוחסים מילות מפתח. ההמלצה היא לשלב את מילות המפתח בהיקף של עד 4% מכל המאמר. אורך המאמר האלגוריתם של גוגל מדרג במיקומים גבוהים אתרים המספקים תוכן איכותי ובאורך מינימלי של לפחות 300 מילים. יחד עם זאת, אל תכתבו מאמר באורך הגלות. מאמרים שאינם ממוקדים ומדויקים מספיק ושכוללים משפטים שחוזרים על עצמם, יגרמו לקוראים לנטוש את קריאת המאמר. היקף המאמר צריך להיות תואם לנושא –מאמרים מקצועיים לרוב נעים בין 700 ל-1000 מילים, בעוד שמאמרים לקידום אתרים יכולים להיות קצרים יותר ובאורך 400- 500 מילים. שפה רהוטה חשוב מאוד שהמאמר יהיה כתוב בשפה רהוטה, ללא שגיאות כתיב ודקדוק. כדאי להיעזר במתקן השגיאות האוטומטי של וורד כדי לוודא שהמאמר שלכם כתוב היטב. שימו לב - המאמר אמנם חייב להיות תקני מבחינת השפה, אך הימנעו משימוש בשפה מליצית וגבוהה מדי. הקוראים עלולים להירתע ממילים שאבשלום קור אפילו לא משתמש בהם כמו "גזוזטרה". במקום זאת, דברו לקוראים שלכם בגובה העיניים. קריאה שוב ושוב (ושוב) של המאמר לאחר שכתבתם את הטיוטה הראשונית, השאירו את המאמר בצד וחזרו אליו במועד מאוחר יותר. לעיתים, בקריאה שנייה אתם עשויים לשים לב לשגיאות ובעיות במאמר שלא הבחנתם בהן לפני כן. מומלץ מאוד לקרוא את המאמר בקול רם ואף להעביר אותו לקריאה של חבר טוב לפני הפרסום. שאלו את החבר האם הוא מרגיש שהמאמר העניק לו ערך? האם לדעתו היה חסר מידע מסוים על הנושא? לאחר קבלת הערות, ערכו הגהה למאמר במידת הצורך. אחרי קריאה נוספת, כשאתם שלמים ומרוצים ממה שכתבתם, תוכלו לשלוח את המאמר לעולם.

אז למדתם איך לכתוב מאמר, אבל אין לכם זמן ואתם מעדיפים להשאיר את עבודת הכתיבה בידיו של כותב תוכן מקצועי ומנוסה? אתם מוזמנים ליצור עמי קשר ואני אשמח לכתוב עבורכם מאמר איכותי לפי הדרישה שלכם.

Comments


bottom of page