top of page
  • תמונת הסופר/תMaya Benita Marx

איך לכתוב אודות

עמוד אודות הוא חלק חשוב מאוד באתר האינטרנט של כל עסק. זהו כרטיס ביקור שמשפיע על המיתוג וקידום העסק שלכם. אז איך לכתוב אודות? הנה לפניכם טיפים שיעזרו לכם בכתיבת אודות לאתר


בעידן הדיגיטלי של ימינו, עסקים קטנים וגדולים כאחד מבינים את הצורך באתר אינטרנט. אתר הוא ערוץ שיווקי משמעותי שיכול להגדיל את המכירות וההכנסות שלכם, ולסייע לכם להרחיב את מעגל הלקוחות. כמעט בכל אתר אינטרנט חייב להופיע עמוד אודות, שזהו למעשה הפרופיל של העסק שלכם. עמוד אודות מאפשר לגולשים באתר להכיר קצת יותר את החברה שלכם, להבין מהם השירותים או המוצרים שאתם מציעים, לקרוא קצת על ההיסטוריה של העסק, ללמוד מי קהל היעד שלכם, ומהם היתרונות ונקודות החוזקה שלכם.


במסגרת כתיבת אודות עליכם לא רק לציין את המידע העובדתי וההיסטורי על החברה, אלא גם להציג את החזון והערכים שלכם שמעניקים לעסק את הבידול שלו מול המתחרים. עליכם להשאיר רושם חיובי על כל מי שנחשף לעמוד האודות שלכם, ביניהם לקוחות פוטנציאליים, לקוחות קיימים, וגם משקיעים, נותני שירותים, שותפים עסקיים ומועמדים לעבודה. עמוד האודות עשוי לעשות את כל ההבדל ולחזק את המיתוג שלכם. אז איך יוצרים אודות שיקדמו את העסק שלכם? הנה כמה טיפים איך לכתוב אודות:



ספרו סיפור

כדי למשוך אנשים לקרוא את האודות שלכם, אתם חייבים ליצור סיפור מעניין. כתיבת אודות שמורכבת מהצגה של נתונים יבשים ותאריכים, עלולה להוביל לנטישה של הגולשים את האתר. למרבית האנשים אין זמן וסבלנות לקרוא אודות שנראים כמו קורות חיים. כאשר כותבים אודות, יש להציג את הסיפור מאחורי העסק שלכם, מדוע החלטתם להקים אותו, מה משך אתכם דווקא לתחום הזה ואיך העסק התפתח עם השנים. כך תצליחו לעורר השראה בקוראים ולהפוך את האודות לבלתי נשכחים.


כתבו את ההיסטוריה בסדר כרונולוגי

כאשר אתם כותבים את ההיסטוריה של הקמת החברה, עליכם להציג את ההישגים שהגעתם אליהם במשך השנים, ולכתוב על נקודות ציון בולטות בסיפור ההקמה. הצגה ההיסטוריה צריכה להיות באופן כרונולוגי, זורם והגיוני לקורא. חשוב מאוד לא לקפוץ מהעבר להווה ושוב לחזור לעבר. קפיצה כזאת רק תבלבל את הגולשים.


הציגו בקצרה את השירותים או המוצרים שלכם

עמוד האודות אמור כמובן להציג את מה שהעסק שלכם מציע – השירותים או המוצרים שלכם. יחד עם זאת, אל תפרטו יותר מדי לגבי כל שירות או מוצר. כמו שכבר אמרנו, הסבלנות של הגולשים היא מוגבלת מאוד. לכן, הכלל המרכזי של איך לכתוב אודות הוא להיות תמציתיים – האורך המומלץ הוא בין 200 ל-300 מילים לכל עמוד האודות, כשהחלק על המוצרים והשירותים צריך להיות באורך של לא יותר מפסקה אחת.


הציגו את היתרונות שלכם

חשוב מאוד לציין מהם היתרונות של העסק שלכם. אל תהססו לשווק את עצמכם, אבל הימנעו מכתיבת משפטים כמו "חנות הפרחים הכי טובה בארץ". משפט כזה לא ישכנע את הלקוחות הפוטנציאליים לפנות אליכם. במקום זאת, נסו לחשוב במה אתם טובים? מהן נקודות החוזקה שלכם? מה אפשר למצוא אצלכם שאי אפשר למצוא אצל המתחרים שלכם? כך למשל, אם אתם מציעים בחנות הפרחים שלכם זני פרחים ייחודים ששאר חנויות הפרחים אינן מוכרות כאלה, ציינו זאת באודות.


הציגו את החזון שלכם

מומלץ מאוד לכתוב אודות המשלבים את החזון שלכם, את "האני המאמין" שלכם, את הערכים שמלווים אתכם מיום הקמת העסק ואיזה פידבק אתם רוצים לקבל מהלקוחות שלכם. נסו לחשוב כיצד אתם רואים את העסק שלכם בעוד כמה שנים קדימה, ומה המוטו שלכם?


הנעה לפעולה

בסיום האודות חשוב מאוד להוסיף הנעה לפעולה. זהו הטאץ' שמעודד את הגולשים ליצור עמכם קשר, להשאיר פרטים או לבצע רכישה באתר. כאשר אתם מנסחים את ההנעה לפעולה, נסו לחשוב מה קהל היעד שלכם מחפש, למה הוא זקוק וכיצד אתם יכולים לפתור את הכאב שלו. כך למשל, אינסטלטור יכול לסיים את האודות עם משפט כמו: "אז אם אתם זקוקים לאינסטלטור מקצועי, מנוסה ואמין, שיפתור את בעיות הצנרת שלכם במהירות, צרו עמי קשר".


איכות הכתיבה

אודות לאתר צריכים להיות כתובים היטב, ללא שגיאות כתיב ומנוסחים באופן רהוט. עמוד אודות שכתוב בצורה מסורבלת או עם שגיאות כתיב, עלול להותיר רושם רע על הגולשים. כתיבה טובה מצריכה מיומנויות, ניסיון וזמן. לכן, בעלי עסקים רבים נעזרים בכותב תוכן כדי לכתוב אודות חדשים או לשפר אודות קיימים. אז אם אתם זקוקים לעזרה ולא יודעים איך לכתוב אודות, דברו איתי ואשמח לסייע לכם. לעמודי אודות שכתבתי לדוגמה כנסו לכאן


bottom of page